Utwórz konto do 29.02.2024r. i odbierz 100 zł na start.
Utwórz konto

Regulamin Platformy SimpleGo

1. UWAGI WSTĘPNE

1. SimpleGo to platforma internetowa (zwana dalej: „Platformą”) łącząca Użytkowników chcących wypożyczać pojazdy, z Użytkownikami, którzy oferują swoje pojazdy do wypożyczenia. SimpleGo pełni wyłącznie rolę pośrednika i nie jest stroną umów najmu pojazdów, zawieranych pomiędzy Użytkownikami przy wykorzystaniu platformy.

2. Usługa SimpleGo świadczona za pośrednictwem Platformy dostępna jest dla Użytkowników na terenie całej Polski.

3. Niniejszy Regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) dotyczy sposobu korzystania z Platformy, praw i obowiązków jej Użytkowników, a także wszelkich relacji pomiędzy Państwem tj. Użytkownikami platformy dostępnej pod domeną www.simplego.pl i jej właścicielem – SimpleGo sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Przegon 10/17, 30-209 Kraków, KRS: 0000958985 (Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego), NIP: 6772475172, Regon: 521425644, kapitał zakładowy: 5000 złotych. Akceptacja warunków Regulaminu i utworzenie Konta Użytkownika oznacza zwarcie między Użytkownikiem i SimpleGo umowy dotyczącej korzystania z Usługi, na warunkach określonych w Regulaminie.

4. Wypożyczenie pojazdu w SimpleGo podlega zasadom i warunkom najmu określonym i opublikowanym przez właścicieli w ofertach najmu, a także w Regulaminie. W sprawach nieuregulowanych przez właścicieli, zastosowanie znajdą modelowe warunki najmu opisane w tym Regulaminie oraz odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

5. Jeśli jakakolwiek część Regulaminu nie jest dla Państwa w pełni zrozumiała, lub jeśli mają Państwo pytania dotyczące korzystania z Platformy, zapraszamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy.

2. DEFINICJE

1. Cena najmu – Cena za jeden dzień najmu Pojazdu, ustalana przez Właściciela w procesie dodawania Oferty.

2. Dowód tożsamości – dowód osobisty, paszport, karta stałego pobytu.

3. Kierowca – Zarejestrowany i zweryfikowany Użytkownik platformy, będący najemcą Pojazdu.

4. Konto użytkownika – część Platformy oznaczona nazwą „Konto”, przeznaczona do wyłącznego użytku przez poszczególnych Użytkowników, po uprzednim jego utworzeniu i zalogowaniu się. W tej części platformy Użytkownik może m.in. zweryfikować swój profil, zarządzać swoimi Rezerwacjami, dodawać Oferty.

5. Wypożyczanie Pojazdu – najem Pojazdu dokonywany za pośrednictwem Platformy.

6. Oferta – ogłoszenie dotyczące wypożyczenia Pojazdu dodane przez Właściciela, zawierające zdjęcia oferowanego pojazdu, cenę najmu, zestaw niezbędnych informacji, których podania wymaga Platforma, a także fakultatywnie Szczegółowe warunki najmu.

7. Okres najmu – okres na jaki Właściciel najmuje Kierowcy Pojazd, ustalany przez Kierowcę w zapytaniu o Rezerwację. Okres ten oznaczany jest w dniach. Jeden dzień rozumiany jest jako 24 godziny. Okres najmu liczony jest od godziny rozpoczęcia najmu, wskazanej w zapytaniu o Rezerwację.

8. Operator płatności – operator płatności online, z którego usług korzysta SimpleGo.

9. Platforma – strona internetowa www.simplego.pl

10. Platforma ODR – to interaktywna strona internetowa stanowiąca jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowo rozwiązać spór (ODR ― Online Dispute Resolution). Za jej pośrednictwem można złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez internet, zarówno w kraju, jak i za granicą. Odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się rozwiązaniem sporu.

11. Pojazd – dowolny, jedno lub dwuśladowy pojazd dopuszczony do ruchu drogowego zgodnie z powszechnie obowiązującym przepisami prawa np. rower, skuter, motor, samochód, bus, kamper.

12. Prowizja – to wynagrodzenie SimpleGo, stanowiące część łącznej Ceny najmu, określana procentowo, zgodnie z Regulaminem lub pisemną umową pomiędzy SimpleGo a Właścicielem.

13. Regulamin płatności – regulamin Operatora płatności dokonywanych w ramach Platformy, z którego usług korzysta SimpleGo.

14. Rezerwacja – potwierdzone przez Właściciela zapytanie o rezerwację.

15. SimpleGo lub „my” – SimpleGo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Przegon 10/17, 30-209 Kraków

16. Szczegółowe warunki najmu – warunki najmu pojazdu określane przez Właściciela i publikowane w Ofercie. Warunki te są wiążące dla Kierowcy i stanowią integralną cześć Umowy najmu.

17. Umowa najmu – umowa najmu Pojazdu zawierana przez Kierowcę i Właściciela online, za pośrednictwem Platformy. Integralną część Umowy najmu stanowią informacje podane w zapytaniu o Rezerwację, Szczegółowych warunkach najmu oraz niniejszym Regulaminie. W sprawach nieuregulowanych w Szczegółowych warunkach najmu zastosowanie znajdują postanowienia niniejszego Regulaminu oraz przepisy prawa powszechnie obowiązującego. W przypadku kolizji postanowień Regulaminu i Szczegółowych warunków najmu, pierwszeństwo mają postanowienia Szczegółowych warunków najmu.

18. Usługa – usługa pośrednictwa w procesie najmu Pojazdu, świadczona przez SimpleGo na rzecz Użytkowników, której dokładny zakres określa Regulamin.

19. Użytkownik – osoba fizyczna, prawna, lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która utworzyła Konto użytkownika.

20. Właściciel – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oferująca najem Pojazdu za pośrednictwem Platformy.

3. NA CZYM POLEGA USŁUGA SIMPLEGO ?

1. SimpleGo umożliwia Użytkownikom oferowanie Pojazdów do Wypożyczenia oraz ich Wypożyczanie za pośrednictwem Platformy.

2. SimpleGo pełni rolę pośrednika w procesie zawierania Umowy najmu, której stronami są Kierowca – jako najemca i Właściciel – jako wynajmujący.

3. SimpleGo świadczy Usługę każdemu Użytkownikowi drogą elektroniczną, w zakresie i na warunkach określonych w tym Regulaminie. Zasady te wiążą Użytkownika od momentu zaakceptowania treści Regulaminu w procesie tworzenia Konta, do momentu usunięcia Konta, z zastrzeżeniem punktu 6.5. poniżej.

4. Każdego Użytkownika, w ramach korzystania z Usługi, obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

4. KTO I JAK MOŻE SKORZYSTAĆ Z USŁUGI?

1. Dostęp do Platformy jest bezpłatny.

2. Każda osoba odwiedzająca Platformę, może przeglądać treści zamieszczone w Platformie, w szczególności może wyszukiwać i przeglądać Oferty Pojazdów.

3. W celu skorzystania z Usługi SimpleGo, w pierwszej kolejności należy utworzyć Konto użytkownika. W tym celu należy podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło. Imię i nazwisko Użytkownika musi być prawdziwe i zgodne z imieniem i nazwiskiem widniejącym na dokumencie tożsamości oraz prawie jazdy Użytkownika. Utworzenie konta wiąże się z akceptacją postanowień Regulaminu.

4. Każdy osoba, która założyła Konto użytkownika na Platformie nazywana jest Użytkownikiem.

5. Każdy Użytkownik jest zobowiązany do podawania prawdziwych danych i informacji w ramach Konta użytkownika, w szczególności w zakresie swoich danych osobowych, kontaktowych, rozliczeniowych oraz treści dodawanych Ofert. Podanie nieprawdziwych danych może skutkować zablokowaniem lub usunięciem Konta użytkownika, a także możliwością pociągnięcia Użytkownika przez SimpleGo lub innego Użytkownika do odpowiedzialności na drodze cywilnej, karnej lub administracyjnej.

6. W przypadku jakiejkolwiek zmiany lub niepoprawności danych, o których mowa w pkt. 5 powyżej, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie je poprawić/zaktualizować.

7. Użytkownikiem może być wyłącznie:

  • a. Osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych,
  • b. Osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, reprezentowana na Platformie przez uprawnioną lub odpowiednio umocowaną do tego osobę fizyczną.

8. Każdy Użytkownik może jednocześnie pełnić rolę Kierowcy i Właściciela tj. może zarówno Wypożyczać, jak i oferować Pojazdy do Wypożyczenia.

9. Właścicielem może być wyłącznie taki Użytkownik, który:

  • a. jest uprawniony do najmowania oferowanego Pojazdu, zarówno w chwili tworzenia Oferty, jak i w całym Okresie najmu,
  • b. Poda wszystkie wymagane przez SimpleGo dane w procesie dodawania Oferty, a Oferta zostanie pozytywnie zweryfikowana przez SimpleGo.

10. Kierowcą może być wyłącznie taki Użytkownik:

  • a. którego profil został zweryfikowany przez SimpleGo,
  • b. który w całym Okresie najmu posiada ważne i odpowiednie uprawnienia do poruszania się najmowanym Pojazdem (prawo jazdy odpowiedniej kategorii),
  • c. który w całym Okresie najmu posiada ważny dokument tożsamości,
  • d. na którym w Okresie najmu nie ciąży prawomocnie orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub terytorium innego kraju, na którym Kierowca będzie się poruszać Pojazdem.
  • e. w chwili opłacania Rezerwacji, a także w trakcie trwania Umowy Najmu posiada ważne środki płatnicze takie jak: karta płatnicza
  • f. który nie ma żadnych zaległości w płatnościach wynikających z poprzednich Umów Najmu
  • g. który nie został uznany przez prawomocny wyrok sądu powszechnego winnym spowodowania wypadku drogowego w okresie dwóch lat, liczonych od dnia rozpoczęcia Okresu Najmu.
  • h. który nie otrzymał więcej niż łącznie pięciu mandatów karnych za naruszenia przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, Pojazdem lub Pojazdami Wypożyczanymi za pośrednictwem Platformy, w okresie dwóch lat, liczonych od dnia rozpoczęcia Okresu Najmu.

11. W przypadku zawarcia Umowy najmu przez Użytkownika, który nie spełnia kryteriów dostępu, o których mowa w pkt 9 i 10 powyżej, Umowa najmu jest nieważna.

12. Użytkownik jest odpowiedzialny za zachowanie w tajemnicy swojego hasła do Konta użytkownika. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne skutki utraty lub ujawnienia swojego hasła, w szczególności użycia Konta użytkownika przez nieupoważnioną do tego osobę trzecią.

13. Każdy, znany Użytkownikowi, przypadek utraty lub ujawnienia jego hasła, a także użycia konta przez nieupoważnioną do tego osobę trzecią, powinien być niezwłocznie zgłoszony do SimpleGo poprzez formularz kontaktowy.

14. SimpleGo ma prawo przetwarzać dane dotyczące Użytkowników i Pojazdów na potrzeby weryfikacji spełniania przez Użytkowników i Pojazdy kryteriów dostępu, o których mowa w ust. 8 i 9 powyżej, a także w celu badania historii ubezpieczenia oraz prowadzenia statystyk dotyczących m.in szkodowości i ryzyka ubezpieczeniowego. Więcej informacji o przetwarzaniu danych znajduje się w Polityce Prywatności.

5. WERYFIKACJA PROFILU UŻYTKOWNIKA

1. Weryfikacja profilu Użytkownika jest niezbędna do uzyskania możliwości składania zapytań o Rezerwację i Wypożyczania Pojazdów za pośrednictwem Platformy.

2. W procesie tym, Użytkownik załącza zdjęcia awersu i rewersu swojego dowodu tożsamości i prawa jazdy, zdjęcie swojej twarzy wraz z awersem dowodu osobistego, a także podaje swój numeru telefonu. Na podstawie załączonych zdjęć SimpleGo sprawdza czy imię i nazwisko widniejące na ww. dokumentach jest zgodne z imieniem i nazwiskiem podanym w procesie tworzenia Konta Użytkownika. Ponadto, SimpleGo sprawdza czy dokument tożsamości oraz prawa jazdy są ważne na dzień weryfikacji.

3. W ramach procesu weryfikacji profilu Użytkownika, SimpleGo zastrzega sobie prawo do kontaktu telefonicznego lub smsowego z Użytkownikiem, w celu zbadania czy Użytkownik podał numer telefonu, którym faktycznie się posługuje.

4. SimpleGo dokonuje weryfikacji profilu Użytkownika w instrukcyjnym terminie 24. Dokładamy jednak wszelkich starań, by czas ten był jak najkrótszy.

5. Weryfikacja profilu Użytkownika nie jest prowadzona w celu zbadania czy dany Użytkownik posiada uprawnienia do prowadzenia Pojazdów określonego typu. Natomiast przesłane SimpleGo zdjęcia prawa jazdy mogą posłużyć do tego celu, w przypadku wątpliwości Właściciela co do tej okoliczności.

6. SimpleGo zastrzega sobie prawo do możliwości przesyłania Właścicielowi na jego żądanie związane z zawarciem i wykonaniem Umowy najmu, zdjęć awersu i rewersu prawa jazdy Kierowcy, a także jego dokumentu tożsamości, na co Kierowca wyraża pełną zgodę.

7. SimpleGo zastrzega sobie ponadto prawo do przechowywania zdjęć załączonych przez Użytkowników w procesie weryfikacji ich profilu oraz przetwarzania danych, które z tych zdjęć można odczytać, w celu ochrony praw innych Użytkowników SimpleGo, w przypadku:

  • a. podejrzenia niewykonania lub niewłaściwego wykonania Umowy Najmu przez Użytkownika,
  • b. naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu,
  • c. podejrzenia naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa powszechnie obowiązującego,
  • d. w innych przypadkach, o których mowa w Polityce prywatności.

6. ZABLOKOWANIE I USUNIĘCIE KONTA UŻYTKOWNIKA

1. Każdy użytkownik ma prawo do usunięcia swojego Konta użytkownika. W tym celu, dany Użytkownik powinien zwrócić się do SimpleGo z żądaniem usunięcia swojego Konta użytkownika, za pośrednictwem formularza kontaktowego. SimpleGo ma obowiązek zwrotnego potwierdzenia otrzymania tego żądania oraz usunięcia Konta użytkownika w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania żądania. Złożenie żądania usunięcia Konta użytkownika rozumiane jest jako wypowiedzenie umowy łączącej Użytkownika z SimpleGo z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.

2. Żądanie usunięcia Konta użytkownika rozumiane jest jako odstąpienie od umowy na świadczenie Usługi przez SimpleGo.

3. SimpleGo zastrzega sobie prawo do czasowego zablokowania lub usunięcia Konta Użytkownika w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, w szczególności gdy Użytkownik:

  • a. nie spełnia kryteriów dostępu jako Użytkownik, Kierowca lub Właściciel,
  • b. podaje fałszywe dane i informacje,
  • c. dodaje Ofertę niezgodną ze stanem rzeczywistym,
  • d. nie wykonuje lub niewłaściwie wykonuje Umowę Najmu,
  • e. działa w sposób nieetyczny tj. dążący do ominięcia postanowień Regulaminu lub mający na celu wprowadzenie w błąd lub działanie na szkodę innego Użytkownika,
  • f. usiłuje, namawia do zawarcia lub zawiera umowę najmu Pojazdu innemu Użytkownikowi, z pominięciem Platformy,
  • g. wykazuje się brakiem szacunku dla innych Użytkowników lub pracowników SimpleGo,
  • h. nadużywa Platformy lub stara się wykorzystać ją do celów innych niż najem Pojazdów np. poprzez masowe wysyłanie zapytań o rezerwację.

4. SimpleGo zachowuje prawo do czasowego zablokowania lub usunięcia Konta użytkownika bez uprzedniego informowania Użytkownika o tym fakcie.

5. Usunięcie Konta użytkownika skutkuje utraceniem statusu Użytkownika, a tym samym brakiem możliwości korzystania z Usługi.

6. Usunięcie Konta użytkownika stanowi o rozwiązaniu umowy o świadczenie Usługi przez SimpleGo na rzecz Użytkownika, co nie skutkuje wygaśnięciem obowiązków Użytkowników wynikających z Umów najmu lub zobowiązań względem SimpleGo, które powstały w okresie istnienia Konta użytkownika.

7. DODAWANIE OFERT POJAZDÓW. KTO I JAK MOŻE TO ZROBIĆ ?

1. Każdy Użytkownik może dodać Ofertę, pod warunkiem, że:

  • a. spełnia on kryteria dostępu jako Właściciel, o których mowa w pkt 4.9 powyżej,
  • b. oferowany Pojazd spełniał będzie kryteria dostępu, o których mowa w pkt 7.2 poniżej,
  • c. Poprawnie przejdzie proces dodawania Oferty, w tym poda wymagane w Platformie dane i informacje,

2. Właściciel może dodać wyłącznie Ofertę pojazdu, który nieprzerwanie od momentu dodania Oferty:

  • a. jest dopuszczony do ruchu drogowego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
  • b. posiada ważny dowód rejestracyjny – o ile powszechnie obowiązujące przepisy prawa wymagają, by pojazd ten taki dowód posiadał.
  • c. posiada ważny przegląd techniczny oraz ważną polisę ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej (OC) – o ile powszechnie obowiązujące przepisy prawa wymagają, by pojazd takie wymagania spełniał.
  • d. jest w dobrym stanie technicznym
  • e. posiada wymagane przepisami prawa wyposażenie

3. Dodawanie Ofert jest bezpłatne i nieograniczone limitem ilościowym.

4. Dany Pojazd może być przedmiotem wyłącznie jednej Oferty, wyłącznie jednego Użytkownika. Zakazanym jest oferowanie tego samego Pojazdu w więcej niż jednej Ofercie lub przez więcej niż jednego Użytkownika.

5. Dodanie Oferty dokonywane jest za pośrednictwem platformy i polega na podaniu zestawu wymaganych danych dotyczących Pojazdu (w szczególności: marka i model Pojazdu, jego przebieg i rok produkcji), a ponadto wymaganych informacji dotyczących warunków Oferty (w szczególności: Cena najmu, miejsce położenia Pojazdu) oraz informacji fakultatywnych, o których mowa w pkt. 6.6 poniżej.

6. W ramach informacji fakultatywnych, Właściciel może załączyć do Oferty w procesie jej dodawania, dokumenty określające Szczegółowe warunki najmu oferowanego Pojazdu. Kierowca w procesie dokonywania Rezerwacji zobowiązany jest oświadczyć, że zapoznał się i akceptuje te warunki. Na tej podstawie, stanowią one integralną część Umowy Najmu.

7. Szczegółowe warunki najmu nie wiążą stron Umowy najmu w całości albo w części, w przypadku gdy:

  • a. rażąco naruszają zasadę równości stron Umowy najmu,
  • b. stanowią przykład nieuczciwej praktyki rynkowej,
  • c. naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa

8. Oferta przed jej opublikowaniem na Platformie podlega weryfikacji przez SimpleGo. Weryfikacja ta polega na sprawdzeniu czy Użytkownik załączył poprawne zdjęcia tj. w szczególności czy zdjęcia te odpowiadają wybranej marce i modelowi pojazdu, czy są wyraźnie i czy zostały wykonane w zaproponowanych w Platformie perspektywach. Proces weryfikacji przeprowadzany jest w instrukcyjnym terminie 24 godzin, liczonym od zakończenia procesu dodawania Oferty przez Właściciela.

9. Oferta skierowana jest do ogółu osób odwiedzających Platformę, zawiera informację o możliwości zawarcia umowy najmu Pojazdu z Właścicielem, po uprzednim złożeniu przez Kierowcę zapytania o rezerwację wskazującego konkretne daty najmu Pojazdu oraz łączną Cenę najmu, a następnie zaakceptowaniu tego zapytania przez Właściciela, w wyznaczonym terminie (więcej o procedurze rezerwacji znajdziesz w Rozdziale 7. poniżej).
Jako taka, Oferta nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

11. Właściciel jest zobowiązany do wypożyczania Pojazdów za pośrednictwem Platformy wyłącznie na warunkach określonych w Ofercie oraz niniejszym Regulaminie.

12. Właściciel ponosi pełną odpowiedzialność względem Kierowców oraz osób trzecich związaną z oferowaniem Pojazdu do wynajmu za pośrednictwem Platformy, w tym za prawdziwość i dokładność informacji podanych w Ofercie.

13. W każdym czasie, z poziomu Konta użytkownika, Właściciel może edytować i usuwać swoje Oferty. W przypadku edycji Oferty, Oferta ta podlega weryfikacji przez zespół SimpleGo.

8. REZERWACJA I UMOWA NAJMU. JAK WYPOŻYCZYĆ POJAZD W SIMPLEGO?

1. Możliwość wypożyczenia Pojazdu w SimpleGo mają wyłącznie Kierowcy tj. Użytkownicy, których profil został zweryfikowany.

2. W celu wypożyczenia Pojazdu, Kierowca musi wybrać interesującą go Ofertę, a następnie wysłać do Właściciela zapytanie o rezerwację Pojazdu w wybranym przez siebie terminie (Okresie najmu).

3. Zapytanie o rezerwację stanowi ofertę (w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego) zawarcia Umowy najmu Pojazdu na warunkach wskazanych w zapytaniu oraz w Ofercie. Zapytanie zawiera wszystkie istotne postanowienia Umowy najmu. Zapytanie o rezerwację określa m.in. Pojazd, Okres najmu (wybrany przez Kierowcę), łączną Cenę najmu (wyliczoną automatycznie przez Platformę) oraz miejsce przekazania i zwrotu Pojazdu.

4. Należy mieć na uwadze, że Cena najmu dotyczy wyłącznie usługi najmu Pojazdu i nie obejmuje kosztów zużytego w Okresie najmu paliwa, prywatnych i publicznych opłat parkingowych, opłat za autostrady, kosztów wyposażenia dodatkowego, ani żadnych innych kosztów związanych z Najmem, chyba że Szczegółowe warunki najmu danej Oferty stanowią inaczej.

5. Automatycznie po wysłaniu zapytania o rezerwację, Właściciel otrzymuje powiadomienie mailowe o otrzymanym zapytaniu i od tego momentu ma 24 godziny na zaakceptowanie lub odrzucenie zapytania o rezerwację w Platformie.

6. Odrzucenie zapytania o rezerwację lub nie odpowiedzenie na nie w zakreślonym 24-godzinnym terminie, oznacza odrzucenie oferty zawarcia Umowy najmu Pojazdu na wskazanych warunkach, o czym Kierowca jest automatycznie powiadamiany drogą mailową.

7. Akceptacja zapytania o Rezerwację w zakreślonym 24-godzinnym terminie, oznacza przyjęcie oferty zawarcia Umowy najmu i związanie Kierowcy i Właściciela Umową najmu.

8. Kierowca od momentu zaakceptowania jego zapytania ma 24-godziny na opłacanie swojej Rezerwacji za pośrednictwem Platformy, o czym jest automatycznie powiadamiany drogą mailową. Nieopłacenie przez Kierowcę Rezerwacji online za pośrednictwem Platformy w wyznaczonym terminie, uważane jest za bezkosztowe odstąpienie od Umowy najmu przez Kierowcę.

9. Kierowca może wysyłać nieograniczoną liczbę zapytań o Rezerwację.

10. Akceptacja zapytania o rezerwację przez Właściciela skutkuje automatycznym wygaśnięciem innych zapytań wysłanych przez Kierowcę, w których Okres najmu pokrywa się choćby częściowo z tym, wskazanym w zaakceptowanym zapytaniu.

11. Aktualny stan zapytań o Rezerwacje, Rezerwacji, a także szczegóły dotyczące poszczególnych Rezerwacji, Użytkownicy mogą sprawdzać na swoim Koncie użytkownika.

12. W celu ułatwienia kontaktu pomiędzy Kierowcą, a Właścicielem m.in. w procesie dokonywania Rezerwacji, SimpleGo przekaże Właścicielowi numer telefonu Kierowcy w wiadomości email informującej go o otrzymaniu zapytania o rezerwację od Kierowcy. W przypadku zaakceptowaniu zapytania o rezerwację, SimpleGo przekaże Kierowcy numer telefonu Właściciela w wiadomości email informującej go o zaakceptowaniu Rezerwacji. Numery telefonów Kierowcy i Właściciela nie są udostępniane przez SimpleGo innym Użytkownikom.

13. Kierowcy i Właściciele wyrażają zgodę na wzajemnie przekazywanie ich numerów telefonów w sposób określony w pkt. 12 powyżej.

9. JAK ZAPŁACIĆ ZA WYPOŻYCZENIE POJAZDU W SIMPLEGO?

1. W celu opłacenia Rezerwacji, Kierowca musi kliknąć przycisk "zapłać rezerwację"; bądź w wiadomości email, o której mowa w pkt 7.9 powyżej, bądź w zakładce Rezerwacje na Koncie Użytkownika.

2. Kliknięcie guzika "zapłać rezerwację" przenosi Kierowcę na stronę internetową naszego Operatora płatności, gdzie Rezerwacja powinna zostać opłacona przy pomocy dopuszczalnych przez Operatora środków płatniczych.

3. Szczegóły dotyczące procesu płatności opisane zostały w Regulaminie Operatora płatności.

4. Kierowca oraz Właściciel otrzymują drogą mailową automatyczne potwierdzenie dokonania płatności oraz dalsze instrukcje, co do sposobu przekazania Pojazdu, o czym mowa w rozdziale 10 niniejszego Regulaminu.

10. ANULOWANIE REZERWACJI

1. Kierowca ma prawo anulować Rezerwację w dowolnym momencie, bez podawania przyczyny, nie później niż na 2 dni przed dniem rozpoczęcia Okresu najmu. Anulowanie rezerwacji oznacza odstąpienie od Umowy Najmu ze skutkiem natychmiastowym.

2. W przypadku anulowania rezerwacji na co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia Okresu najmu, anulowanie jest bezkosztowe, a Właściciel upoważnia SimpleGo do dokonania zwrotu na rzecz Kierowcy całości wpłaconej Ceny najmu.

3. W przypadku anulowania rezerwacji w okresie od 6 do 2 dni przed dniem rozpoczęcia Okresu najmu, anulowanie Rezerwacji, skutkuje koniecznością zapłaty przez Kierowcę kary umownej w wysokości 50% wpłaconej Ceny najmu, Właściciel upoważnia SimpleGo do dokonania zwrotu na rzecz Kierowcy 50% wpłaconej Ceny najmu. W takim przypadku SimpleGo zachowuje swoje prawo do naliczenia prowizji.

4. W celu anulowania Rezerwacji, Kierowca powinien zgłosić żądanie anulowania Rezerwacji drogą mailową lub telefoniczną bezpośrednio Właścicielowi, a dodatkowo poinformować o tym żądaniu SimpleGo poprzez formularz kontaktowy.

5. Za moment anulowania Rezerwacji uznaje się wysłanie przez Kierowcę wiadomości email do SimpleGo z żądaniem anulowania Rezerwacji.

6. Każdy z Właścicieli może w Szczegółowych warunkach najmu ustalić inne warunki anulowania Rezerwacji. Zalecamy Użytkownikom dokładne zapoznanie się z tymi warunkami, które znaleźć można w widoku każdej Oferty.

7. Użytkownicy będący konsumentami, na podstawie art. 38 pkt 12 Ustawy o prawa konsumenta, nie mają prawa do odstąpienia od Umowy Najmu, na innych zasadach, niż te określone w niniejszym rozdziale, bowiem Umowa Najmu zawierana jest na odległość, w formie elektronicznej, w odniesieniu do konkretnie oznaczonego Okresu najmu.

11. PRZEKAZANIE I ZWROT POJAZDU

1. Kierowca i Właściciel zobowiązani są spotkać się w miejscu i o czasie wskazanym w Rezerwacji, w celu dokonania przekazania pojazdu.

2. Właściciel jest uprawniony do upoważnienia osoby trzeciej do przekazania Pojazdu Kierowcy i odbioru Pojazdu od Kierowcy, pod warunkiem, że taka osoba trzecia jest w stanie wypełniać obowiązki Właściciela związane z przekazaniem i odbiorem Pojazdu w pełnym zakresie.

3. Przed przekazaniem Pojazdu, Kierowca jest zobowiązany do okazania Właścicielowi swojego prawa jazdy oraz dokumentu tożsamości, względnie uiszczenia Kaucji, w wysokości i w sposób określony w Ofercie tylko w przypadku, gdy informacja o konieczności uiszczenia kaucji znajdowała się w Ofercie w chwili składania Zapytania o Rezerwację.

4. Właściciel ma prawo do odmowy przekazania Pojazdu Kierowcy, który nie okaże wymaganych dokumentów, jest nietrzeźwy lub gdy jego zachowanie wskazuje na fakt, że nie jest on w stanie kierować Pojazdem.

5. Przekazanie Pojazdu następuje na podstawie Protokołu jego przekazania.Protokół ten wypełnia Właściciel, online za pośrednictwem Platformy, podając przebieg oraz stan baku paliwa Pojazdu, a ponadto załączając zdjęcia Pojazdu, w tym istniejących uszkodzeń jego karoserii oraz wnętrza.

6. Podane w protokole przekazania Pojazdu dane oraz zdjęcia, muszą odpowiadać stanowi Pojazdu z chwili jego przekazania.

7. Właściciel jest zobowiązany do tego, by w całym Okresie najmu Pojazd posiadał ważny przegląd techniczny i wyposażenie wymagane przez przepisy prawa, a także był objęty ważną polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC). Właściciel składa oświadczenie w tym przedmiocie wypełniając i podpisując protokół przekazania Pojazdu. Właściciel ponosi wszelkie konsekwencje związane z utratą ważności przeglądu technicznego Pojazdu lub polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.

8. Kierowca weryfikuje i zatwierdza dane w protokole przekazania Pojazdu. Najem Pojazdu rozpoczyna się z chwilą potwierdzenia protokołu przekazania Pojazdu przez Kierowcę. Kierowca dokonuje tej czynności online, za pośrednictwem Platformy.

9. Wraz z Pojazdem, Właściciel zobowiązany jest przekazać Kierowcy jeden klucz do Pojazdu. Fakultatywnie, Właściciel może przekazać Kierowcy kserokopię dowodu rejestracyjnego oraz Polisy OC Pojazdu.

10. Zwrot Pojazdu następuje w miejscu i terminie wskazanym w Rezerwacji, a na podstawie Protokołu zwrotu Pojazdu, wypełnianego przez Właściciela w analogiczny sposób jak protokół przekazania Pojazdu. Pojazd zostaje zwrócony po potwierdzeniu tego protokołu przez Kierowcę oraz zwróceniu klucza do Pojazdu Właścicielowi.

11. Kierowca i Właściciel w drodze bezpośredniego kontaktu, mogą zgodnie ustalić inne niż wskazane w Ofercie miejsce oraz godzinę przekazania i zwrotu Pojazdu. W przypadku zgodnej chęci zmiany dnia rozpoczęcia lub zakończenia Okresu najmu, Kierowca i Właściciel powinni skontaktować się z SimpleGo.

12. Kierowca i Właściciel posiadają stały dostęp do protokołu przekazania i zwrotu Pojazdu, który znajduje się w widoku szczegółów danej Rezerwacji.

12. MODELOWE WARUNKI NAJMU

1. Kierowca przed rozpoczęciem użytkowania Pojazdu, powinien zapoznać się ze Szczegółowymi warunkami najmu oraz postanowieniami niniejszego rozdziału.

2. Postanowienia niniejszego rozdziału stanowią integralną część Umowy najmu i mają charakter uzupełniający względem Szczegółowych warunków najmu. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowienia niniejszego rozdziału, a postanowieniami Szczegółowych warunków najmu, pierwszeństwo mają postanowienia Szczegółowych warunków najmu.

UŻYTKOWANIE POJAZDU

3. Kierowca zobowiązany jest do użytkowania Pojazdu w następujący sposób:

  • a. Pojazd nie może być wykorzystywany do komercyjnego przewozu osób oraz do wyścigów, w tym na drogach publicznych i niepublicznych.
  • b. Pojazd wykorzystywany będzie z należytą dbałością i ostrożnością, w sposób nie zmierzający do nadmiernego zużycia jego elementów, ponad poziom standardowej eksploatacji.
  • c. W Pojeździe nie można dokonywać żadnych zmian ani przeróbek.
  • d. Zakazuje się w Pojeździe palenia tytoniu oraz używania e-papierosów, waporyzatorów oraz podgrzewaczy tytoniu.

4. Pojazd powinien być zwrócony przez Kierowcę w stanie w jakim został mu on przekazany.

5. Pojazd powinien zostać zwrócony z takim stanem paliwa, z jakim został przekazany.

6. W przypadku naruszenia zobowiązań, o których mowa w pkt 3-5 powyżej, Właściciel ma prawo obciążyć Kierowcę opłatami dodatkowymi, a ponadto żądać od Kierowcy odszkodowania na zasadach ogólnych.

KAUCJA

7. Właściciel może wymagać od Kierowcy kaucji zwrotnej na pokrycie ewentualnych zobowiązań wynikających z udziału własnego w szkodzie, wszelkich opłat poniesionych podczas najmu oraz – w niektórych przypadkach – opłat za zakup zużytego paliwa lub kosztu czyszczenia tapicerki lub mycia pojazdu.

8. Wysokość oraz sposób wniesienia kaucji musi zostać określona w Ofercie. Jeśli w Ofercie nie ma informacji dotyczących kaucji, oznacza to, że Właściciel nie może wymagać od Kierowcy jej wniesienia.

9. Kaucja płatna jest na etapie przekazania Pojazdu i wnoszona jest bezpośrednio na rzecz Właściciela. SimpleGo nie jest pośrednikiem tej czynności.

10. Jeżeli Właściciel nie ma zastrzeżeń co do stanu Pojazdu w momencie jego zwrotu, dyspozycja zwrotu kwoty kaucji powinna zostać dokonana w ciągu 24 godzin od momentu zwrotu Pojazdu - w przypadku płatności kartą kredytową lub debetową. W przypadku płatności gotówką, kaucja powinna zostać zwrócona w momencie zwrotu Pojazdu.

LIMIT KILOMETRÓW

11. Właściciel może oznaczyć w Ofercie dzienny limit kilometrów. Limit ten dotyczy liczby kilometrów, jaką Kierowca może przejechać w Cenie Najmu. Limit rozliczany jest za cały Okres Najmu, jako iloraz dziennego limitu kilometrów i liczby dni w Okresie Najmu.

12. Liczbę przejechanych przez Kierowcę kilometrów Właściciel oblicza na podstawie różnicy pomiędzy stanem licznika kilometrów w Pojeździe wskazany w protokole zwrotu Pojazdu, a stanem tego licznika wskazanym w protokole zwrotu Pojazdu.

13. W przypadku przekroczenia określonego w Ofercie limitu kilometrów, Właściciel ma prawo obciążyć Kierowcę opłatą za nadwyżkę przejechanych kilometrów.

WIEK KIEROWCY

14. Właściciel w Szczegółowych warunkach najmu może wprowadzić ograniczenie co do minimalnego lub maksymalnego wieku Kierowcy, mogącego wypożyczyć Pojazd wskazany w Ofercie.

15. W przypadku dokonania Rezerwacji przez Kierowcę wykraczającego wiekiem poza ustalone ograniczenie, Właściciel może odmówić przekazania Pojazdu, co oznaczać będzie odstąpienie od Umowy najmu, bądź żądać od Kierowcy dodatkowej opłaty.

DODATKOWI KIEROWCY

16. Prawo do kierowania Pojazdem w Okresie najmu ma wyłącznie Kierowca. Właściciel może jednak w Szczegółowych warunkach najmu, określić czy istnieje możliwość zgłoszenia przez Kierowcę dodatkowych kierowców, których Właściciel uprawni do kierowania Pojazdem w Okresie Najmu, w ramach zawartej Umowy najmu oraz czy z tego tytułu pobiera opłaty dodatkowe.

PRZEDŁUŻENIE OKRESU NAJMU

17. Kierowca może przedłużyć Okres Najmu wyłącznie za uprzednią zgodą Właściciela. Warunki i koszt takiego przedłużenia powinny zostać ustalone i rozliczone bezpośrednio pomiędzy Kierowcą i Właścicielem. SimpleGo w żaden sposób nie pośredniczy w tej czynności i transakcji.

18. W przypadku potwierdzonej, zgodnej woli Kierowcy i Właściciela co do przedłużenia Okresu Najmu, Właściciel powinien zgłosić Nam ten fakt drogą mailową, nie później niż na 24 godziny przed upływem Okresu najmu.

PRZEKAZANIE LUB ZWROT POJAZDU W INNYM MIEJSCU. DOSTARCZENIE POJAZDU.

19. Przekazanie i zwrot pojazdu odbywa się w miejscu wskazanym w Rezerwacji. Kierowca może jednak uzgodnić z Właścicielem inne miejsce przekazania lub zwrotu Pojazdu, niż to wskazane w Rezerwacji. Właściciele mogą również oferować dostarczenie lub odebranie Pojazdu spod wskazanego przez Kierowcę adresu. Właściciel ma prawo z tego tytułu naliczyć opłaty dodatkowe, o czym zobowiązany jest poinformować Kierowcę przed podjęciem przez niego decyzji o skorzystaniu z takiej możliwości. Ewentualne opłaty dodatkowe rozliczane są bezpośrednio pomiędzy Kierowcą i Właścicielem.

OBSZAR, NA KTÓRYM MOŻNA UŻYTKOWAĆ POJAZD

20. Kierowca jest uprawniony do użytkowania pojazdu na terytorium Polski oraz państw członkowskich Unii Europejskiej. W razie chęci używania pojazdu w Okresie najmu, poza granicami Polski, Kierowca jest zobowiązany fakt ten zgłosić, najpóźniej na 24 godziny przed rozpoczęciem Okresu najmu. W takiej sytuacji, Kierowca powinien określić po terytorium jakich Państw zamierza się poruszać Pojazdem, a Właściciel zobowiązany jest przekazać Kierowcy wszelkie dokumenty, niezbędne do poruszania się Pojazdem po terytorium wskazanego przez Kierowcę państwa lub państw (np. kserokopia dowodu rejestracyjnego i polisy ubezpieczeniowej).

21. Właściciel może określić inny obszar, na jakim dozwolone jest poruszanie się Pojazdem. Informacje w tym zakresie Użytkownicy znaleźć mogą w Szczegółowych warunkach najmu.

WYPOSAŻENIE DODATKOWE

22. W Cenę najmu nie jest wliczone wyposażenie dodatkowe Pojazdu, np. bagażnik dachowy, rowerowy czy foteliki dla dzieci.

23. Niektórzy Właściciele mogą oferować Kierowcy wyposażenie dodatkowe Pojazdu. Właściciel ma prawo naliczyć z tego tytułu opłaty dodatkowe, o czym zobowiązany jest poinformować Kierowcę przed podjęciem przez niego decyzji o skorzystaniu z takiej możliwości. Ewentualne opłaty dodatkowe rozliczane są bezpośrednio pomiędzy Kierowcą i Właścicielem.

WYKROCZENIA DROGOWE

24. Kierowca ponosi odpowiedzialność za wszelkie wykroczenia drogowe i przestępstwa popełnione w związku z korzystaniem z Pojazdu w Okresie najmu. Jeżeli Kierowca dopuści się wykroczenia lub przestępstwa, za które w chwili zdarzenia nie był bezpośrednio ukarany i jest tego świadomy, wówczas zobowiązany jest do poinformowania Właściciela o tym fakcie, nie później niż w chwili zwrotu Pojazdu.

25. Kierowca uprawnia Właściciela oraz SimpleGo do ujawnienia organom ścigania jego danych osobowych oraz innych danych, których przekazania żądają właściwe organy

USZKODZENIA POJAZDU

26. Kierowca co do zasady ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane z przyczyn leżących po stronie Kierowcy i związane z użytkowaniem Pojazdu. W przypadku powstania w Okresie najmu uszkodzeń w jakiejkolwiek części Pojazdu, Kierowca będzie zobowiązany do pokrycia faktycznych kosztów niezbędnych do usunięcia tej szkody lub szkód, chyba że koszty te pokryte zostaną z ubezpieczenia auto casco lub innego, którym objęty jest Pojazd lub szkoda powstała w wyniku złego stanu technicznego Pojazdu, za który odpowiada Właściciel.

27. Dla uniknięcia wątpliwości, odpowiedzialność Kierowcy nie dotyczy szkód spowodowanych przez innego kierowcę, a objętych zakresem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, w których odszkodowanie zostanie wypłacone przez zakład ubezpieczeń sprawcy.

28. W przypadku gdy uszkodzenie Pojazdu powstało w wyniku kolizji drogowej lub wypadku, a także w przypadku gdy miała miejsce kradzież Pojazdu, Kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Właściciela oraz SimpleGo o takim zdarzeniu, a także do dopełnienia wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

29. Zakres oraz warunki ubezpieczenia, o którym mowa w pkt 1 powyżej, w tym wysokość ewentualnego wkładu własnego Kierowcy oraz okoliczności wyłączające odpowiedzialność ubezpieczyciela Pojazdu powinny znaleźć się w Szczegółowych warunkach najmu. SimpleGo zaleca Kierowcom, by każdorazowo weryfikowali zakres ubezpieczenia Pojazdu w Ofercie.

13. WYNAGRODZENIE WŁAŚCICIELA

1. Wynagrodzenie Właściciela z tytułu Umowy najmu stanowi Cena najmu pomniejszona o prowizję SimpleGo.

2. Prowizja SimpleGo jest naszym wynagrodzeniem za świadczenie Usługi na rzecz Właścicieli. Wysokość prowizji SimpleGo wynosi 15% Ceny najmu, chyba że Właściciel i SimpleGo zgodnie postanowią inaczej.

3. Prowizja SimpleGo jest należna w przypadku zawarcia i wykonania Umowy Najmu. W przypadku anulowania Rezerwacji w terminie, o którym mowa w pkt 9.3 niniejszego Regulaminu, SimpleGo należne jest 50% prowizji.

4. Cena najmu zapłacona przez Kierowcę trafia na rachunek bankowy SimpleGo. Wynagrodzenie Właściciela jest mu przekazywane przez SimpleGo każdorazowo w terminie pięciu dni roboczych od dnia zwrotu Pojazdu, przelewem na numer rachunku bankowego Właściciela wskazanego na Koncie Użytkownika. Przez przekazanie Wynagrodzenia rozumie się zlecenie dokonania przelewu na rzecz Właściciela z rachunku bankowego SimpleGo.

5. Właściciel wyraża zgodę na każdorazowe pobieranie przez SimpleGo w jego imieniu Ceny najmu, a także na dokonywanie przez SimpleGo potrącenia z Ceną Najmu swojej prowizji oraz innych ewentualnych wierzytelności względem Właściciela. Zlecenie dokonania przelewu Wynagrodzenia Właściciela równoznaczne jest ze złożeniem przez SimpleGo oświadczenia woli o potrąceniu swojej prowizji z wierzytelnością Właściciela o zapłatę Ceny najmu.

6. W przypadku braku wskazania numeru rachunku bankowego przez Właściciela na Koncie Użytkownika, termin wypłaty Wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 4 powyżej, liczony będzie od dnia jego uzupełnienia.

7. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóźnienie w przekazaniu kwoty Wynagrodzenia Właścicielowi na jego konto, o ile opóźnienie to wynikać będzie z działania lub zaniechania osób trzecich lub spowodowane będzie siłą wyższą

14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

1. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić dokładność informacji podanych w Platformie. SimpleGo nie ponosi jednak odpowiedzialności za zgodności z prawdą informacji, w tym zdjęć, zamieszczanych w Ofertach przez Właścicieli. Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za ocenę dokładności, kompletności i użyteczności wszystkich informacji zamieszczonych w Ofertach.

2. SimpleGo nie jest stroną Umowy najmu, w związku z czym nie posiada żadnych praw ani obowiązków związanych z Najmem. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania Umowy najmu przez którąś ze stron tej umowy, ani też żadnej innej odpowiedzialności związanej z Umową najmu. W szczególności SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności za:

  • a. Poprawność i prawdziwość danych podanych przez Użytkowników w trakcie korzystanie z Platformy, w szczególności ich danych osobowych, a także danych dotyczących oferowanych Pojazdów,
  • b. wzajemne zobowiązania Kierowcy lub Właściciela, w szczególności te wynikające z dokumentów podpisanych pomiędzy Kierowcą i Właścicielem poza Platformą,
  • c. zgodności zdjęć Pojazdu ze stanem rzeczywistym Pojazdu,
  • d. stan techniczny Pojazdu w chwili jego przekazania i zwrotu,
  • e. stan karoserii i wnętrza Pojazdu w chwili jego przekazania i zwrotu,
  • f. wszelkie popełnione przez Kierowcę w Okresie najmu wykroczenia drogowe i związane z nimi mandaty, opłaty parkingowe, a także za ewentualne opłat dodatkowe lub kary umowne wynikające ze Szczególnych warunków najmu,
  • g. szkody w Pojeździe lub szkody u osób trzecich powstałe w trakcie Najmu,
  • h. niezgodnie z prawem działanie Użytkowników, w tym za kradzież Pojazdu, jazdę Kierowcy bez należytej staranności i uwagi, jazdę pod wpływem alkoholu czy środków odurzających.

3. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności z tytułu roszczeń osób trzecich, których przedmiotem jest Pojazd lub Pojazdy, oferowane za pośrednictwem Platformy przez Właścicieli.

4. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności wynikającej z niestosowania lub niewłaściwego stosowania przez Właściciela lub Kierowcę powszechnie obowiązujących przepisów prawa podatkowego, w szczególności w zakresie ewidencjonowania kosztów i przychodów związanych z zwartymi Umowami najmu oraz rozliczania podatku dochodowego, podatku VAT, lub innych należności podatkowych.

5. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności za szkody Użytkowników spowodowane działaniem siły wyższej.

15. PRAWA AUTORSKIE:

1. SimpleGo jest właścicielem autorskich praw majątkowych do wszelkich utworów, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, składających się na Platformę, w tym logo, tekstów, grafik, zdjęć, materiałów audiowizualnych oraz elementów technicznych, w tym kodu źródłowego, z wyłączeniem fotografii oraz informacji dodanych do Platformy przez Użytkowników.

2. Właściciel, z chwilą dodania Oferty, udziela SimpleGo niewyłącznej licencji do korzystania i rozporządzania treścią Ofert, w tym zdjęciami Pojazdu, na całym świecie, do momentu usunięcia Oferty przez Właściciela, na następujących polach eksploatacji:

  • a. publiczne udostępnianie Ofert w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w jakiejkolwiek technice, systemie lub formacie, z lub bez możliwości zapisu, w tym w serwisach tekstowych, multimedialnych, internetowych, w szczególności na Platformie oraz profilach SimpleGo w mediach społecznościowych.
  • b. Wykorzystanie całości lub części Ofert do celów promocji i reklamy

3. Właściciel wyraża zgodę na tworzenie i korzystanie przez SimpleGo z opracowań Ofert i zestawiania ich części lub całości z innymi Ofertami.

4. W przypadku gdy korzystanie z Ofert przez SimpleGo przez naruszać będzie prawa majątkowe lub osobiste prawa autorskie osób trzecich, Właściciel zobowiązany będzie do zwrotu wszelkich strat poniesionych przez SimpleGo na zaspokojenie roszczeń tych osób oraz do wynagrodzenia wszelkiej szkody, jaką poniósł z tego tytułu SimpleGo.

16. REKLAMACJE

1. Jeżeli Użytkownik nie jest w stanie prawidłowo korzystać z Usługi z przyczyn leżących po stronie SimpleGo lub zauważa nieprawidłowości w działaniu Platformy, które utrudniają mu korzystanie z Platformy, może zgłosić w tym zakresie reklamację.

2. Reklamację złożyć można mailowo poprzez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres Przegon 10/17, 30-209 Kraków. W reklamacji należy podać swoje imię, nazwisko, adres email oraz opisać problem, który jest podstawą reklamacji.

SimpleGo zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni, od dnia otrzymania reklamacji i udzielenia odpowiedzi zwrotnej droga mailową.

W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji przez SimpleGo, Użytkownik może skierować spór na drogę mediacji lub na drogę sądową. Użytkownicy będący konsumentami mogą także zgłosić wniosek o rozpoznanie sporu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub w ramach platformy ODR, pod linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.

17. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

1. W przypadku powstania sporu pomiędzy Właścicielem i Kierowcą w związku z zawartą Umową Najmu, strony tej umowy wyrażają zgodę na to by spór ten rozwiązać w drodze mediacji, przy udziale wyznaczonego przez SimpleGo mediatora. Użytkownicy wyrażają zgodę, na wykorzystanie przez mediatora wszelkich informacji i danych dotyczących Umowy najmu, z którą związany jest spór.

2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy SimpleGo i Użytkownikiem rozstrzygane będą w sposób polubowny, w drodze negocjacji lub mediacji. Użytkownicy będący konsumentami mogą także zgłosić wniosek o rozpoznanie sporu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) lub w ramach Platformy ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL).

3. W przypadku braku osiągnięcia porozumienia, spory mogą być rozstrzygane przez polski sąd powszechny, według polskiego prawa materialnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

18. WYMAGANIA TECHNICZNE

1. Wymagania techniczne niezbędne do skorzystania z Usługi obejmują:

  • a. urządzenie (m.in. komputer, tablet, smartfon) posiadający dostęp do sieci Internet;
  • b. przeglądarkę stron internetowych (m.in. Chrome, FireFox, Opera, Internet Explorer, Microsoft Edge, Safari);
  • c. konto email.

2. SimpleGo nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza naszym wpływem.

3. SimpleGo zastrzega sobie prawo do aktualizowania, modyfikowania i prowadzenia praw konserwacyjnych Platformy, bez uprzedniego powiadamiania o tym fakcie Użytkowników. Może wiązać się to z czasową, częściową lub całkowitą niedostępnością Usługi dla Użytkowników, na co Użytkownicy wyrażają zgodę i zrzekają się jakichkolwiek roszczeń względem SimpleGo z tego tytułu, w szczególności w zakresie ewentualnie utraconych korzyści, wynikających z przejściowego braku dostępności Platformy lub utrudnień w korzystaniu z niej.

4. SimpleGo ma prawo używać środków technicznych do monitorowania Platformy aby zapewnić jej bezpieczeństwo i reagować na potencjalne ataki.

5. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania do Platformy treści, które:

  • a. nie powodują zachwiania pracy bądź przeciążenia Platformy lub podmiotów biorących pośredni lub bezpośredni udział w świadczeniu Usługi,
  • b. nie naruszają dóbr osobistych osób trzecich, ogólnie przyjętych norm społecznych bądź przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

6. Zabrania się wykorzystywania urządzeń lub oprogramowania do bezpośredniego lub pośredniego łączenia się lub podejmowania prób łączenia się z Platformą w celu uzyskania jej zawartości lub innych danych. Zabrania się również ingerowania lub podejmowania prób ingerowania w normalne funkcjonowanie Platformy. Wszelkie działania, które uznamy za nadmiernie obciążające lub wykorzystujące nasze systemy, zostaną przerwane. Działania wszelkich zautomatyzowanych systemów lub osób prowadzących nieuzasadnioną ilość wyszukiwań, w celu uzyskania dostępu do informacji zawartych w Ofertach, zostaną przerwane, a dostęp tych systemów lub osób do Platformy zostanie zablokowany.

19. SIŁA WYŻYSZA

Za siłę wyższą rozumie się wszelkie nieprzewidywalne sytuacje lub zdarzenia, o charakterze wyjątkowym, pozostające poza kontrolą Użytkowników i SimpleGo, uniemożliwiające Użytkownikom lub SimpleGo wypełnienia ich zobowiązań, a nie wynikające z błędu lub zaniedbania Użytkownika lub SimpleGo oraz pozostające nie do pokonania, pomimo dołożenia wszelkiej należytej staranności, a w szczególności: zdarzenia o charakterze katastrof przyrodniczych tj. trzęsienia ziemi, huragany, powodzie, wybuchy wulkanów, burze magnetyczne, klęski żywiołowe, +a ponadto: stany epidemii lub zagrożenia epidemicznego, strajki, stany wyjątkowe, stany wojenne, wojny lub wydarzenia terrorystyczne, awarie Platformy spowodowane awarią u dostawcy zasilania elektrycznego lub usług hostingowych.


20. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Jeśli rezerwują Państwo dodatkowe usługi turystyczne jako konsumenci u innego usługodawcy w ramach swojej podróży lub wakacji za pośrednictwem łącza na Platformie, nie korzystają Państwo z praw dotyczących zorganizowanych podróży zgodnie z Dyrektywą (UE) 2015/2302 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych.

2. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu Ogólnych z mocy prawa lub prawomocnego orzeczenia sądowego okaże się nieważne, sprzeczne z ustawą, mające na celu obejście przepisów prawa bądź sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, postanowienie to zostanie zastąpione nowym postanowieniem najbliższym pierwotnemu celowi, a pozostałe postanowienia niniejszego Regulaminu, a także Umowy najmu pozostają w mocy.

3. SimpleGo zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w ważnych przypadkach (w szczególności: zmiana przepisów prawa, zmiana danych rejestrowych lub kontaktowych SimpleGo, modyfikacja Usługi, modyfikacja lub wdrażanie nowych funkcjonalności na Platformie, wdrażanie zmian o charakterze technicznym).

4. SimpleGo zobowiązuje się do poinformowania Użytkowników o wprowadzanych zmianach nie później niż na 14 dni przed ich wejściem w życie. W takim przypadku każdy z Użytkowników, w celu dalszego korzystania z Platformy, będzie zobowiązany do akceptacji wprowadzanych zmian, online za pośrednictwem Platformy.

5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 14 lutego 2021 roku.





Regulamin promocji "Stówa na ferie"

  1. Definicje
    1. Platforma – strona internetowa www.simplego.pl.
    2. Portfel SimpleCoin – zakładka w menu Użytkownika, w której można sprawdzić saldo SimpleCoin.
    3. Promocja – niniejsza promocja, pod nazwą: „Stówa na ferie".
    4. Saldo SimpleCoin – bieżący stan kredytów SimpleCoin.
    5. SimpleGo - SimpleGo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Przegon 10/17, 30-209 Kraków.
    6. Uczestnik promocji – osoba fizyczna, prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, która utworzyła konto użytkownika w okresie trwania promocji.
  2. Zasady promocji
    1. Promocja polega na przyznaniu osobom, które w okresie jej trwania utworzą konto użytkownika, a także dotychczasowym użytkownikom Platformy, 100 kredytów, zwanych dalej: SimpleCoin, stanowiących równowartość łącznie 100, 00 zł.
    2. Jeden SimpleCoin ma równowartość 1,00 zł. Każdy SimpleCoin jest podzielny na 100 równych części, każda o równowartości 1 grosza.
    3. Dla każdej z rezerwacji dokonanej przez Uczestnika promocji w platformie w okresie jej trwania, SimpleGo automatycznie pomniejszać będzie łączną cenę rezerwacji o maksymalnie 15%, jednak nie więcej niż o kwotę stanowiącą równowartość liczby SimpleCoin dostępnych dla Uczestnika promocji w momencie dokonywania tej rezerwacji, aż do całkowitego wykorzystania Salda SimpleCoin lub do upływu terminu ich ważności SimpleCoin.
    4. Każdy z Użytkowników może sprawdzić swoje bieżące Saldo SimpleCoin w Portfelu SimpleCoin.
    5. SimpleCoin służą do wykorzystania wyłącznie na Platformie. SimpleCoin nie jest walutą, ani środkiem płatniczym i jako takie nie służą do dokonywania jakichkolwiek płatności, w szczególności poza Platformą.
  3. Okres trwania Promocji i termin ważności SimpleCoin
    1. Promocja trwa od dnia 15 stycznia 2024 roku do dnia 29 lutego 2024 roku.
    2. Termin ważności SimpleCoin równy jest okresowi trwania Promocji, o którym mowa w ust. 1 powyżej. Dla uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, oznacza to, że aby skorzystać z SimpleCoin, płatność za rezerwację musi być dokonana najpóźniej w dniu 29 lutego 2024 roku do g. 23:59.
    3. Po upływie tego terminu, Saldo SimpleCoin zostanie automatycznie wyzerowane, a wszyscy Uczestnicy Promocji utracą niewykorzystane SimpleCoin.
  4. Uczestnicy promocji
    1. W Promocji mogą wziąć udział wszystkie osoby, które utworzą konto użytkownika do dnia 29 lutego 2024 roku.
    2. Naruszenie istotnych postanowień Regulaminu, a w szczególności podanie nieprawdziwych lub nieaktualnych danych osobowych, złożenie nieprawdziwych oświadczeń, próba zakładania wielu kont przez tę samą osobę, naruszenie przepisów prawa lub dobrych obyczajów w związku z uczestnictwem w Promocji upoważnia SimpleGo do wyłączenia Uczestnika Promocji z Promocji oraz usunięcia przyznanych tej osobie SimpleCoin.
  5. Postanowienia końcowe
    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, zastosowanie znajduje Regulamin Platformy SimpleGo oraz przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    2. Administratorem danych osobowych Uczestników promocji jest SimpleGo.
    3. Dane osobowe Uczestnika promocji będą przetwarzane przez SimpleGo w celu udziału Uczestnika w Promocji, w szczególności weryfikacji spełnienia warunków określonych w niniejszym regulaminie. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności
    4. Udział w tej Promocji nie wyklucza Uczestnika promocji z udziału w innych promocjach SimpleGo.